- Dla mieszkańca
- ›
- Ochrona środowiska
- ›
- Wycinka drzew
Wycinka drzew
Informujemy mieszkańców, że od dnia 17.06.2017r. zmieniły się przepisy odnośnie uzyskiwania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.
- Aby uzyskać zezwolenie na usunięcie drzew właściciel działki musi obowiązkowo zgłosić taki zamiar do gminy w przypadku, gdy obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza:
a. 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
b. 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
c. 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Druki na zgłoszenie dostępne są w Urzędzie Miejskim w Prusicach, pokój nr 11 oraz na stronie internetowej
W ciągu 21 dni od złożonego zgłoszenia przedstawiciel gminy dokona oględzin drzewa, które ma być usunięte i sporządzi z tej czynności protokół. Jeżeli po upływie 14 dni od dnia dokonania oględzin gmina nie wniesie sprzeciwu na wycinkę drzewa traktowane to będzie jako „milcząca zgoda” na wycinkę i drzewo będzie można usunąć.
- Na terenie z którego wycięto drzewa przez 5 lat nie będzie można prowadzić działalności gospodarczej, w przeciwnym razie właściciel poniesie opłatę za dokonaną wycinkę.
- W przypadku nie usunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usuniecie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
- Osoby wycinające drzewa pod działalność gospodarczą zobligowane są do uzyskiwania zezwolenia na usuniecie drzew, których obwód mierzony na wysokości 5 cm przekracza:
a. 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
b. 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
c. 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew
Pliki do pobrania:
- Wyłączenie stosowania w sprawie uzyskania zezwolenia na wycięcie drzew lub krzewów.doc (29,00KB)
- Wzor_wniosku_na_wycinke_drzew.doc (35,50KB)
- zgłoszenie wycinki drzew.doc (42,50KB)
- zgłoszenie wycinki drzew.pdf (314,37KB)