- Dla mieszkańca
- ›
- Oświata
- ›
- Gmina Prusice stawia na rozwój uczniów! - udział w projekcie UE
Gmina Prusice stawia na rozwój uczniów! - udział w projekcie UE
Tytuł projektu: Gmina Prusice stawia na rozwój uczniów!
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (RPO WD 2014-2020), Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
Projekt |
„Gmina Prusice stawia na rozwój uczniów!”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w Europejskiego Fundusz Społecznego |
Oś priorytetowa: |
10 Edukacja |
Działania: |
10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
Poddziałanie: |
10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - konkursy horyzontalne |
Nr. Umowy |
RPDS.10.02.01-02-0097/18 |
Beneficjent |
Gmina Prusice |
Okres realizacji |
1.10.2018 r. – 30.06.2020 r. |
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w terminie X.2018 –VI.2020r. poprzez realizacje dodatkowych zajęć edukacyjnych wśród 443 ucz (223k)., nabycie umiejętności i kompetencji u 60 nauczycieli ( 51K ) oraz doposażenie 4 pracowni przedmiotowych umożliwiających utworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu, a także 130 ucz (53k) wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi po przez zakup doposażenia i realizacje zajęć edukacyjnych.
Wartość projektu – 1.135.884 zł
Zadania realizowane w projekcie:
1. Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów SP w Piotrkowicach
Realizowane są:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające z języka angielskiego,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające z matematyki,
- warsztaty z innowacyjności i przedsiębiorczości „Droga do kariery". W ramach zajęć zaplanowano spotkania z lokalnymi pracodawcami oraz instytucjami rynku pracy np. PUP w Trzebnicy. Podczas zajęć uczniowie będą mieli okazje poznać lokalny rynek pracy, aktualne zapotrzebowanie i prognozy na konkretne zawody.
- koło młodych naukowców – kompetencje przyrodnicze
- zajęcia rozwijające z kreatywności "Kreatywni na co dzień"
- koło zainteresowań- krytycznego myślenia-szachowe –SKOCZEK
- zajęcia rozwijające TIK "Akademia małego informatyka".
- Dodatkowo zajęcia poza szkołą: w Hydropolis we Wrocławiu", w Rudzie Żmigrodzkiej "Ścieżka Przyrodnicza", we wrocławskim ZOO, w „Centrum Nauki Kopernik” „Planetarium" ze zwiedzaniem stolicy
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy:
- do zajęć z angielskiego
- do zajęć z kreatywności
- zajęć z kreatywności – szachy
- sprzęt TIK
2. Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych SP w Piotrkowicach
Realizowane są:
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- zajęcia o charakterze terapeutycznym
- zajęcia specjalistyczne (gimnastyka korekcyjna)
- zajęcia specjalistyczne logopedyczne
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z kompetencji przyrodniczo-matematycznych.
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy dydaktycznych.
3. Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów SP Skokowa
W zajęciach weźmie udział 120 uczniów (60k) SP w Skokowej.
Realizowane są:
- zajęcia rozwijające z matematyki „Matematyczny Omnibus”
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
- zajęcia rozwijające z kompetencji informatycznych
- zajęcia rozwijające z inicjatywności i przedsiębiorczości
- Dodatkowo zajęcia poza szkołą: ścieżka edukacyjna Ruda Żmigrodzka - rezerwat Olszyny Niezgodzkie, w Centrum Edukacji Ekologicznej Krośnice: warsztaty w laboratorium zajęć pozaszkolnych, w Centrum Edukacji Ekologicznej Krośnice: warsztaty terenowe, na Uniwersytecie Wrocławskim na wydziale nauk biologicznych: warsztaty i laboratorium, na wydziale chemicznym laboratorium, w Muzeum Przyrodniczym, w Jaskinia niedźwiedzia Kletno, w Humanitarium we Wrocławiu, w Centrum Nauki Kopernika w Warszawie.
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy:
- Zakup sprzętu TIK:
- Zakup pomocy do zajęć z inicjatywności i przedsiębiorczości.
4. Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych SP Skokowa
W zajęciach weźmie udział 28 uczniów (14k) SP w Skokowej. Planuje się zrealizować:
- zajęcia o charakterze terapeutycznym,
- zajęcia specjalistyczne logopedyczne.
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy dydaktycznych.
5. Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów SP Prusice
W zajęciach weźmie udział 223 ucz. (110k) SP w Prusicach. Planuje się zrealizować:
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z kompetencji przyrod. "Mały obserwator"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z kompetencji mat. "Rozbiegane cyferki"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z przyrody "Szukamy i odkrywamy życie w kropli wody"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z matematyki "Kreatywnie odkrywamy tajniki matematyki"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z fizyki "Odkrywamy prąd elektryczny na nowo"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z chemii "Kolorowa chemia w doświadczeniach"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z geografii "Prowadzimy obserwacje meteorologiczne"
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki, fizyki, chemii
- Dodatkowo zajęcia poza szkołą:
Zajęcia pozaszkolne:
- Park Krajobrazowy "Doliny Baryczy" - szlakiem stawów milickich.
- Afrykarium - Wrocławskie ZOO
- Muzeum Przyrodniczego we Wrocławiu
- Ogrod Japoński we Wrocławiu
- Centrum Edukacji Ekologicznej – Żmigród
- Centrum Bioróżnorodności Ekologicznej – Milicz
- Centrum Edukacji Ekologicznej – Krośnice
- Ruda Żmigrodzka "Scieżka Przyrodnicza"
- Hydropolis Wrocław
- Obserwatorium astronomiczne – Wrocław
- Jurapark - Park nauki i rozrywki w Krasiejowie
- Góry Stołowe
- Poznajemy obiekty z listy światowego dziedzictwa na Dolnym Śląsku -Jawor, Świdnica, Wrocław
- Arboretum w Wojsławicach
- Warszawa - Centrum Nauki Kopernik (woj. mazowieckie).
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy dydaktycznych.
6. Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych SP Prusice
W zajęciach weźmie udział 60 uczniów (25k) SP w Prusicach. Planuje się zrealizować:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki "Potyczki matematyczne"
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z kompetencji przyrodniczych "Przyroda i jej przyjaciele…"
W ramach zadania planuje się również zakup pomocy dydaktycznych.
7. Tworzenie warunków do nauczania eksperymentalnego w SP w Piotrkowicach, SP w Prusicach
Zaplanowano utworzenie:
- SP Piotrkowice: 1 pracownia matematyczna, 1 pracownia przyrodnicza.
- SP Prusice: 1 pracownia matematyczna, 1 pracownia przyrodnicza - będą to międzyszkolne pracownie z których korzystać będą ucz. z SP w Skokowej. (SP w Skokowej w ramach projektu zaplanowano kształcenie i rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie przedmiotów przyrodniczo-matematycznych).
8. Doskonalenie nauczycieli SP Piotrkowice, SP Skokowa, SP Prusice
W ramach zadania w terminie 01.10.2018-30.06.2020 w SP w Skokowej, Prusicach i Piotrkowicach (gm. Prusice) zaplanowano wsparcia w procesie doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli:
SP Piotrkowice: Studia podyplomowe: Doradztwo zawodowe z elementami coachingu -1 os.
SP Piotrkowice: Terapia pedagogiczna- 1 os.
SP Piotrkowice: Szkolenie: Studia podyplomowe: Integracja sensoryczna I stopnia-1 os.
SP Skokowa: Studia podyplomowe: Terapia pedagogiczna z arteterapią-1 os.
SP Skokowa: Warsztaty: technologie mobilne w edukacji (8h) -14 os.
SP Skokowa: Kurs: trener kreatywności (56h)-4 os.
SP Skokowa: Kurs: mnemotechniki w szkole (30h)-1 os.
SP Prusice: Szkolenie "Miej talent dla mego talentu". Jak wspomagać w rozwój ucznia zdolnego w grupie klasowej o zróżnicowanym potencjale (3h)-10 os.
SP Prusice: Szkolenie "Uczę się ja, uczy się mój mózg". Aspekty neurodydaktyczne w procesie nauki-(3h)-10 os.
Cykl szkoleń "Nauczyciel przyjazny uczniowi" dla 60 nauczycieli ze szkół Gminy Prusice dotyczących pracy nauczyciela z uczniami (6 bloków tematycznych).
W RAMACH PROJEKTU SFINANSUJEMY:
➢ DOPOSAŻENIE PRACOWNI PRZEDMIOTOWYCH w celu stworzenia warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w tym: zakup sprzętu TIK, mikroskopów, programów multimedialnych, pomocy dydaktycznych podnoszących jakość i atrakcyjność zajęć,
➢ REALIZACJĘ DODATKOWEJ OFERTY ZAJĘĆ rozwijających kompetencje kluczowe uczniów niezbędnych na rynku pracy (zajęcia z matematyki, przedmiotów przyrodniczych, języka obcego, informatyki, kompetencji społecznych, doradztwa edukacyjno-zawodowego, inicjatywności i przedsiębiorczości).
➢ REALIZACJA PROCESU INDYWIDUALIZACJI PRACY z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zajęcia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna, korekcyjno-kompensacyjne itp.) pozwalające na wyrównanie szans edukacyjnych uczniów
➢ WYJAZDY EDUKACYJNE DLA UCZNIÓW, które pozwolą na stworzenie atrakcyjnych form nauczania, wprowadzenie wyższej skuteczności nauki poprzez praktyczne nabywanie wiedzy
➢ PODNIESIENIE KOMPETENCJI I KWALIFIKACJI NAUCZYCIELI poprzez udział w szkoleniach, kursach lub studiach podyplomowych w ramach podnoszenia jakości kształcenia.
Regulamin uczestnictwa w projekcie.pdf (7,62MB)
Regulamin rekrutacji nauczycieli do prowadzenia zajęć.pdf (4,89MB)
Załącznik nr 1 - Formularz zgłoszeniowy dziecka.docx (86,82KB)
Załącznik nr 2 - Formularz zgłoszeniowy nauczyciela do projektu.docx (87,41KB)
Załącznik nr 3 - Oświadczenie uczestnika - ochrona danych osobowych.docx (82,24KB)
Załącznik nr 4 - Deklaracja uczesnictwa - uczeń.docx (81,12KB)
Załącznik nr 5 - Oświadczenie uczestnika - pozostałe.docx (81,66KB)
Załącznik nr 6 - Oświadczenie uczestnika o rezygnacji z udziału w projekcie.docx (80,52KB)